Menu

Przeliczeni

Blog będzie dotyczył historii związanej z funkcjonowaniem galerii handlowych. Ustaleniami najemców dotyczącymi różnych aspektów prowadzenia działalności w galeriach handlowych.

Poradnik dla najemcy c.d.

przeliczeni

Proszę się nie sugerować tym, że dany prezydent miasta czy burmistrz popierają daną inwestycję i podnoszą tym samym jej rangę w swoich samorządowych gazetkach, wywiadach radiowych czy dla lokalnych kablówek. Przy okazji budowy nowej galerii pada masa bon motów, statystyk i nieukrywanej dumy, że oto, inwestor wybrał właśnie nasze miasto i zostanie zbudowana  kolejna galeria handlowa. Mało tego lokalni przedsiębiorcy wiedząc, że zbuduje się galeria konkurowali między sobą o miejsca w tych galeriach. Ale to było na początku wieku, a nie dziś.

Sugeruję własny ogląd i nie podpisywanie umów z wyprzedzeniem.

To tak jakby kupić kota w worku. Firmy, które „komercjalizują” galerie mają za zadanie sprzedać. Nieistotne co dalej się dzieje. Kiedy galeria zaczyna się wyludniać i przybywa bankrutów zarządy galerii szukają kolejnych najemców na własną rękę.

Rozsyłąją „wici” po to, aby podpisać kolejną umowę. Kiedy opowiadają o tych setkach tysięcy Klientów-powołując się na inne galerie (dość częsty punkt odniesienia) proponuję analizę statystyczną miasta, regionu. Policzenie osób starszych, dzieci, sprawdzenie,  gdzie ludzie najczęściej dojeżdżają do pracy. Np. Tychy to takie miasto „sypialnia” dla Katowic. Tam tyszanie dojeżdżają do pracy. Tam jedzą posiłki, a na zakupy pozostają strzępy weekendów.  Warto sobie taką analizę zrobić przed podpisaniem umowy i rzecz jasna sprawdzić ile galerii jest w okolicy.

Z niektórych statystyk przedstawianych przez handlowców w galeriach w jednym mieście wynika, że niemal wszyscy plus mieszkańcy danego powiatu „mieszkają” w galeriach handlowych.

komercjalizacja lokali, poszukiwanie najemców, praktyka

 

 

Poradnik dla najemcy c.d.

przeliczeni

Proszę się nie sugerować tym, że dany prezydent miasta czy burmistrz popierają daną inwestycję i podnoszą tym samym jej rangę w swoich samorządowych gazetkach, wywiadach radiowych czy dla lokalnych kablówek. Przy okazji budowy nowej galerii pada masa bon motów, statystyk i nieukrywanej dumy, że oto, inwestor wybrał właśnie nasze miasto i zostanie zbudowana  kolejna galeria handlowa. Mało tego lokalni przedsiębiorcy wiedząc, że zbuduje się galeria konkurowali między sobą o miejsca w tych galeriach. Ale to było na początku wieku, a nie dziś.

Sugeruję własny ogląd i nie podpisywanie umów z wyprzedzeniem.

To tak jakby kupić kota w worku. Firmy, które „komercjalizują” galerie mają za zadanie sprzedać. Nieistotne co dalej się dzieje. Kiedy galeria zaczyna się wyludniać i przybywa bankrutów zarządy galerii szukają kolejnych najemców na własną rękę.

Rozsyłąją „wici” po to, aby podpisać kolejną umowę. Kiedy opowiadają o tych setkach tysięcy Klientów-powołując się na inne galerie (dość częsty punkt odniesienia) proponuję analizę statystyczną miasta, regionu. Policzenie osób starszych, dzieci, sprawdzenie,  gdzie ludzie najczęściej dojeżdżają do pracy. Np. Tychy to takie miasto „sypialnia” dla Katowic. Tam tyszanie dojeżdżają do pracy. Tam jedzą posiłki, a na zakupy pozostają strzępy weekendów.  Warto sobie taką analizę zrobić przed podpisaniem umowy i rzecz jasna sprawdzić ile galerii jest w okolicy.

Z niektórych statystyk przedstawianych przez handlowców w galeriach w jednym mieście wynika, że niemal wszyscy plus mieszkańcy danego powiatu „mieszkają” w galeriach handlowych.

komercjalizacja czyli poszukiwanie najemców do galerii handlowych, tychy, Gliwice, kraków, zakopane

 

 

Spotkanie z posłem

przeliczeni

W związku z tym, iż jestem na etapie przygotowania doniesienia do prokuratury dotyczącego dwóch galerii handlowych odbyłem spotkanie z posłem.

Stanisław Szwed z uwagą słuchał opowieści o realiach w jakich funkcjonują mali i średni przedsiębiorcy w galeriach handlowych. Przedstawiłem m.in. problem dotyczący braku ochrony dla polskiego przedsiębiorcy i pracowników w przypadku ewidentnych nadużyć. Wszystko teoretycznie zgodnie z prawem. Na szczęście teoretycznie.

Po Świętach dojdzie do spotkania w większym gronie i wszystko wskazuje na to, że dojdzie do spotkania w sejmie. Dziś odbywam spotkanie z prezesem Stowarzyszenia "Niepokonani" o przebiegu spotkania poinformuję i dalszych działaniach.

Usunięty blog

przeliczeni

Mam kolejnego "newsa". Jeden z moich znajomych postanowił zamieścić mojego bloga na największym portalu społecznościowym nie tylko w Polsce. Miałem już trzy "lajki" i jakież było moje zdumienie, kiedy dziś zauważyłem, że blog został zdjęty. Kogo uraził, kogo zabolała prawda? Komu zależy na tym, aby tego rodzaju treści zablokować?

Jakie płyną z tego wnioski? Jestem przekonany, że Czytelnicy i sympatycy poruszanych tutaj wątków potrafią je sami wysnuć i nie ma sensu łopatologicznie tego interpretować.

Z jednej strony mnie to cieszy, a z drugiej mam wrażenie, że mój poradnik wzbudza coraz większe zainteresowanie co dostrzegam w statystykach.

Z drugiej strony cieszy, bo "chyba coś drgnęło", a to oznacza, że miliony zostaną urealnione. Zastanawiam się kiedy zniknie ten blog, bo czyjeś "ego" zostało niemile "połechtane". Na szczęście są jeszcze możliwości działania na zagranicznych serwerach skąd usunięcie niewygodnej prawdy już takie proste nie będzie. Wierzę jednak, że właściciel tej platformy tego nie zrobi.

Dziękuję za wiadomość, że wszystko wróciło do normy)))W tym tygodniu zajrzało już ponad 200 osób.Pozdrawiam.

A to ciekawe

przeliczeni

http://wyborcza.biz/biznes/1,136681,15561374,W_Malopolsce_PIT_y_bedzie_mozna_zlozyc_w_centrach.html?piano_t=1#ixzz0n9Oyv6ua

"Zgodnie z informacją przekazaną PAP Punkty Pomocy Podatnikom zostaną zorganizowane w: Galerii Krakowskiej w Krakowie (2-4 kwietnia 2014, godz. 12-18), w Galerii Bronowice w Krakowie (22 marca, godz. 10-14), w Galerii Bronowice w Krakowie (24 marca, godz. 16-20), w Centrum Handlowym Czyżyny w Krakowie (2-3 kwietnia, godz. 14-20), w Galerii Miechowskiej w Miechowie (22 marca, godz. 9-13), w Centrum Handlowym Stara Cegielnia w Myślenicach (11 kwietnia, godz. 12-18), w Galerii Nowotarskiej w Nowym Targu (27-29 marca, godz. 10-18), w Centrum Handlowe Atrium w Olkuszu (2 kwietnia, godz. 10-14), w Galerii Handlowej Niwa w Oświęcimiu (5 kwietnia, godz. 9-12), w Supermarkecie Tesco w Suchej Beskidzkiej (13 i 20 marca, godz. 11-16), w Galerii Gemini Park w Tarnowie (8 i 11 kwietnia, godz. 10-14), w Galerii Tarnovia w Tarnowie (22 i 29 marca, godz. 12-18), w Centrum Handlowym Jan (5 kwietnia, godz. 9-14). "

Oto ciekawostka którą znalazłem na stronach gazeta.pl. To miłe, że urzędnicy skarbowi wychodzą do nas po to, abyśmy my nie musieli tracić czasu na stanie w kolejkach, aby złożyć zeznanie podatkowe.

Jak rozumiem to przykład "poszerzenia usług"  galerii na te kilka dni,ale ciekawi mnie to czy w statystykach galerii handlowych którymi "się chwalą" będzie gdzieś zaznaczone to, że oto odnotowaliśmy wzrost odwiedzalność o tyle i tyle "pików" ?

Ale mam "sugestię" dla zarządców galeriami.

Proponuję, aby otworzyć tzw. Centra Aktywizacji Zawodowej (działają w ramach usług Powiatowych Urzędów Pracy w Polsce) i tam obsługiwać bezrobotnych. Wyobrażacie sobie wzrost odwiedzalności galerii?

Bezrobotnych w Polsce jest ponad 2 miliony. W maju wchodzi w życie nowa ustawa o promocji zatrudnienia w ramach której klienci będą mogli skorzystać z nowoczesnych usług rynku pracy w tym z większej ilości środków na uruchomienie własnych firm. Zainteresowanych odsyłam do strony Ministra Pracy i Polityki Społecznej natomiast wydaje się, że idąc "w tym kierunku" do galerii można by przenieść placówki oświatowe. W galerii odwiedzanej przez te dziesiątki tysięcy ludzi dziennie doszliby jeszcze rodzice, dzieci, woźni i kucharki. Ależ byłoby wiele "pików". Powtarzanych i powtarzanych i powtarzanych...Przytaczam ten przykład nie bez powodu. Podam wiele innych z tzw. eventów, które kosztują najemców fortunę i które nie wiele wnoszą z punktu widzenia najemcy galerii. 

nabijanie liczników, akcje w galeriach, autoreklama

© Przeliczeni
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci