Menu

Przeliczeni

Blog będzie dotyczył historii związanej z funkcjonowaniem galerii handlowych. Ustaleniami najemców dotyczącymi różnych aspektów prowadzenia działalności w galeriach handlowych.

Retailova Agencja Prasowa-poradnik najemcy

przeliczeni

Galeryjne wały w porównaniu z reprywatyzacją to faktycznie drobiazg. Mimo wszystko utrata mieszkania wydaje się większą stratą niż galeryjne straty. Na pozór. W efekcie - w przypadku gh idą dodatkowo w błoto pieniądze. Odwrócona jest w tym porównaniu kolejność. Najpierw w błoto idą pieniądze na „inwestycję”. Tak przyjęło się mówić o czymś co w perspektywie ma przynieś zwrot.

 Kolejność jest następująca biznesu  w błoto:

  1. Środki własne czyli tzw. kapitał
  2. Środki z banku (leasing lub kredyt inwestycyjny lub/i kupiecki)
  3. Środki od rodziny (rodziców)
  4. Z hipoteki
  5. Nieruchomości w tym mieszkania.

Jeśli mówimy o galeryjnej wyspie to rzeczywiście wyrzucenie w błoto kilkudziesięciu tysięcy i pozostanie z towarem nie jest jeszcze perspektywą, która musi się skończyć dramatem. Nawet zerwany dach można przy pomocy sąsiadów załatać.

Tyle tytułem wstępu.

Szkolenie. Samorządowcy. Paru przedsiębiorców. Nagle podchodzi jeden i przyprowadza drugiego.

 

-Nie wiedziałem, że ktoś to opisał. Prowadzę firmę od 35 lat. Różne branże. Na lokalu w g straciłem 600 tysięcy. To są pieniądze nie do odrobienia. Jeden lokal zachwiał całą firmą.

Po 10 latach, dziś  przy czynszu 30 tysięcy miesięcznie zostają niewielkie zyski, których tak nie nazywam. Początkowo czynsz wynosił  ponad 40.000. Sprzedaję obrączki, zegarki, biżuterię. Rozwijam sprzedaż w sieci. Galerie to jest oszustwo. Koszty. Dodatkowe faktury. Cztery takie same punkty w jednym miejscu nie mają prawa się zbilansować. Próbowali mnie naciągnąć na lokal w Tarnowie. Potem na Tychy. Dlaczego tam dziś jestem? Tylko dla reklamy. Miałem też podpisaną umowę z franczyzodawcą. Ilość towaru nie do przerobienia. A musi pan wiedzieć, że w przypadku jubilerów musi pan zakupić to co przywiozą. Nie ma znaczenia, że się nie sprzedaje. Po kilku latach udało się zerwać współpracę. Nie był to żaden biznes. Poszerzył tylko asortyment nic więcej.

Jak długo potrwa ściema?

 Odpowiedź jest prosta. Tak długo jak będą chętni.

 W Sosnowcu już chętnych nie było.

http://slask.eska.pl/poznaj-miasto/tyle-zostalo-z-wielkiego-centrum-handlowego-w-sosnowcu-trwa-rozbiorka-zdjecia-wideo/594540

Na poznańskim osiedlu też.

http://www.gloswielkopolski.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/a/centrum-handlowe-na-piatkowie-przestanie-istniec,12627960/

 

Przypomnijmy jednak Białystok, Włocławek, Bełchatów, upadająca Plazę w Krakowie. Tysiące firm rok w rok zwija kramy lub/i próbuje ogarnąć koszty. Stąd też „iwęt” na nowotwór zakończył się sukcesem. Łaskawcy kobiecie rozłożyli długi na raty. Odniosła pierwszy sukces w systemie retail. Po opisaniu własnej choroby okazało się można długi rozłożyć na raty. Tak przynajmniej twierdzi. Bo to jest przecież wstydliwe. 

Normą nie jest jednak wprowadzanie ludzi w błąd. Zdarzają się byli najemcy, którzy nie próbowali podrzucić zbuka jako pełnowartościowe jajko. Czyli w ogłoszeniach o sprzedaży pomysłu pisali tak jak jest:

 

„Powód sprzedaży: pomimo cieszącej się popularności, skuteczności zabiegów i co miesięcznych zysków jestem zmuszona do sprzedaży tej części działalności z prozaicznego powodu. Galeria podniosła czynsze. Przy obecnych czynszach niestety ten rodzaj działalności nie obroni się. Jest to pomysł biznesowy świetny w galerii o niższych czynszach . W miejscowości w której prowadzę ta działalność, we Wrocławiu nie mam możliwości przeniesienia się do innej galerii ( brak miejsc, nie są stosowane tzw stoiska wyspy) . Uciążliwością ze względów prywatnych było by dla mnie prowadzenie biznesu w innym mieście”.

palenie1

 

Ogłoszenie jest stare. Sprzed ośmiu lat. Czynsz za 6 metrów2 to jedyne 8000 złotych brutto.

 

-Znalazł się kupiec. Małżeństwo. Po rozbudowie z gh  zniknęli. Pomimo, że wielu ludzi spontanicznie korzystało z tej możliwości rzucenia palenia. Podałam uczciwie co jest powodem rezygnacji, bo tak powinno być-wspomina pomysłodawca.

 http://www.inwestycjewinnowacje.pl/ad/sprzedam-biznes-rzucanie-palenia-w-centrum-handlowym-na-stoisku-papieros-biorezonans

To ogłoszenie wzbudziło ciekawość ze względu na to, że właścicielka pomysłu bez ściemy nie pisała o chorobach, wyjeździe, zmianie zainteresowań etc. Pamiętajmy, że nabicie sztucznego obrotu pod sprzedaż nie jest intelektualnym mistrzostwem świata. Spokojnie można obroty dorobić nawet kosztem zapłacenia podatków po to, aby przekonać i pozyskać frajera.

I takim też okazała się być Polska Agencja Prasowa, która stała się retailovą. Wg Dziennika Gazety Prawnej PAP podpisał umowę na najem dodatkowych biur na okres 5 lat. Gazeta podaje, że za rok wynajmu biur wynajmujący skasuje milion złotych. Umowa jest tak skonstruowana, że przez 5 lat "nie można" jej zerwać. Zdaniem tego, który ją "negocjował" (czyli byłego już prezesa)  nie może powiedzieć ile PAP zapłaci (czytaj straci), bo jest...tajemnica handlowa.

http://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/1081607,problemy-finansowe-pap.html

Jeśli PAP nie wyrobi na czynsz to depesze i komputery zajmie ochrona?

Tymczasem kolejny biznesowy model wymiata.

https://finanse.wp.pl/puste-polki-rozgoryczeni-sprzedawcy-powazne-klopoty-kolejnej-sieci-handlowej-6178773432624769a

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/malpka-oferuje-ajentom-6400-zl-plus-1-proc-od-obrotu-sklepu,59935.html

W Stalowej Woli po ataku na ludzi szuka się winnych braku ochrony. Ochrona jest-najemców. Żeby nie wynosili towaru i klientów żeby nie kradli lizaków. Na tzw. ochronie się oszczędza. Poza tym, nawet gdyby ich było nastu czy kilkudziesięciu to pewnych zdarzeń przewidzieć się nie da. Trzeba by zamknąć budynek.

Kiedy pojawią się pierwsze galeryjne okazje na "biznes" w Północnej, Wroclavii i w Tychach? Daję 3 miesiące do pierwszych ogłoszeń. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Promocja" na nowotwór

przeliczeni

Taki apel pojawił się na koncie facebookowym firmy Gia La Moda. Czytelnicy bloga poprosili żeby udostępnić.

„Drogie Klientki proszę Was o pomoc. Jest mi wstyd, że muszę to robić..... Firma jest na krawędzi. Od stycznia choruje na nowotwór złośliwy piersi. Jestem po chemii i mastektomii. Właśnie zaczęłam miesięczną radioterapię, która bardzo ograniczy możliwość pracy.

 ona

Jestem na świetnej drodze mu pełnemu wyzdrowieniu, tylko chciałabym mieć do czego wracać. NIKT MI NIE CHCE ROZŁOŻYĆ DŁUGÓW DO KOŃCA ROKU. Wszystkie 4 GALERIE w ktorych jestem zadłużona, chcą spłaty DO KOŃCA WRZEŚNIA, co oznacza że nie zostanie mi nic na podatki i nowy towar jak nie pomożecie ..
W tej chwili już zamknęłam 2 sklepy- GIA Wiatraczna, zamykam GIA GALERIA METRO i zagrożona jest GIA GALERIA URSYNÓW... Zamknęłam już Keekaa w Tesco Kabaty oraz planuje likwidację KeeKaa MODO.

Jako przedsiębiorca nie mogłam chorować, między chemiami, jak się Tylko lepiej poczułam pracowałam po 12h dziennie przez 7-10 dni pod rząd, jeździłam po towar do Włoch - faszerując się zastrzykami, zeby moc chodzic 12h i latać samolotem, 4 dni po mastektomii byłam już w pracy, starałam się zarządzać firmą, otworzyłam nawet nowy sklep, żeby ratować pozostałe. Jedyna pozytywna rzecz - moja prawa ręka po mastektomii i wycięciu węzłów chłonnych po 2 tygodniach wróciła do prawie pełnej sprawności - ponieważ się w pracy nie oszczędzałam.

21616127_1515368318542756_46432791027704086_n

Niestety to było za mało, po chemii leżałam po 1-2 tygodnie w domu i nie mogłam pracować. Nie pomogli też nieuczciwi wspolnicy w innej marce, którzy wykorzystali moją chorobę i okradli mnie na kilkadziesiąt tysięcy złotych.

21558940_1515368275209427_3871667884131322128_n

Chcę nadal prowadzic firmę i robić to co kocham, dzięki niej miałam siłę, żeby walczyć z nowotworem, bo gdybym się poddała nie miałabym do czego wracać. Chcę sie nadal uśmiechać do mojego 15 letniego syna, którego samotnie wychowuje.

Proszę tylko, o odwiedzenie moich sklepów i jak Wam przypadnie nowa kolekcja do gustu o zakupy... Proszę o udostępnianie posta. Dla wszystkich Pań na hasło "rak piersi" oferuje 10% rabatu. 
❤❤❤W czwartek aż do soboty w GIA GALERII URSYNÓW robimy akcję ratującą sklep na którą serdecznie zapraszam. ❤❤❤❤

https://www.facebook.com/gialamoda/?hc_ref=ARR0OYEGvQF_h4qqQ1RY7cv4Ttw1oXxE_5J8tCQvDSzjGL1jjcn046y7J50fn6WXxVU&fref=nf

Podaję adresy sklepów;
GALERIA URSYNOW - GIA LA MODA i KeeKaa Królestwo Torebek
JÓZEFÓW ul. Piłsudskiego 128
Keekaa Józefów ul. Piłsudskiego 148
STARA MIŁOSNA ul. Jana Pawła rog Fabrycznej 
Tesco Gocław - stoisko KEEKAA”

wane

 

Pytanie brzmi co możemy zrobić. Z postów wynika, że od wczoraj wiele osób zareagowało, a sklep internetowy jest w budowie.

Od dawna nie zwracam się o udostępnianie, ale teraz ponawiam prośbę-podaj dalej. Może coś kupisz? Może zadzwonisz. Napiszesz na fejsie. To może być ważne.

Apel przekazałem kancelarii prawnej z Poznania. Być może do eksmisji nie dojdzie. I ktoś ten dług rozłoży na raty.

1+1=3-poradnik najemcy

przeliczeni

„Kultowa marka sklepów z zabawkami  ogłosiła upadłość. Prawie 5 mld dolarów długów”.

Zadłużonych w tym brandzie można spotkać w PL w gh. Anonimowo. I po cichu. Firma rozwija się na zasadach franczyzy. Tak przynajmniej twierdzi.

Co do zasady esencją franczyzy są receptury. Czyli np. Coca Cola. Receptura (nieznana) plus rozlewania równa się zbyt. Majtki, biustonosze, marki premium, zabawki, czipsy od jednego dostawcy to grupa zakupowa. No i logo. Co ciekawe marka zapowiada, że sklepów w PL nie zamknie, bo to inna spółka i pada tylko ta w US. Bo ciągle rośnie i się rozwija.

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/toysrus-zabawki-amazon,226,0,2366946.html

Dawcy systemów uczą jak prowadzić biznes.

„Ksiazeta u dziec i pegazow”, „Zes. turniej ryc erski z armata”, „Mala ladowarka gasie nicowa”, „Sypialnia w palacu s piacej królewny”. Jaki to język? Okazuje się, że język polski, a przynajmniej tak sobie ten język wyobraża sieć sklepów z zabawkami Toy „R” Us. - To szokujące – mówi prof. Jan Miodek.

http://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/koszmarne-etykiety-w-sklepach-toys-r-us/3jhd6m9

To pewnie incydentalne. Zdarza się. Nie myli się kto nic nie robi.

Książka kapie jak krew z nosa. Ale kapie. Pozdrowienia dla Czytelników. Rzadziej piszę, ale czytam: o wycieczkach z Lidlem i pomrukach niezadowolenia biur podróży, o filmie realizowanym przez Biedronkę, o końcu hipermarketów piórem autora z Wyborczej, o dyskontach co wymiatają i trendach. Czyli im mniejsze tym lepsze.

O Amazonie który w październiku na dobre odpali polską wersję, o eby’u w wersji PL. I masę innych publikacji o pomysłach, porażkach i sukcesach. I prywatnej firmie, która ma się zająć kompleksowo najemcami. Może warto przed czymkolwiek z nimi przekonsultować? Póki co zapowiedzi są obiecujące, a skład wygląda poważnie.

Znajdziecie ją na www.cresa.com przy czym proszę nie traktować tego jako ofertę handlową z mojej strony.

I jeszcze jedno. Polecam nowość. Z której wynika, że 1+1=3

0006S9EJG8SA2F2XC122F4

 Retail to taki Fakap.”Jest bosko, jest cudnie, jakie to boooskie, żyjemy w krainie marzeń!”.

„My dajemy Ci czas…”.

Dialog w gh. Stoję obok.

„Przedstawiam panu człowieka sukcesu, który podpisał u nas umowę na 5 lat i ma restaurację sushi!!!” -zachwala komercjalizator kolejnemu nieświadomemu jeszcze zainteresowanemu najemcy. Stojący obok właściciel pomyślał „quxwa o kogo chodzi???” jaki sukces? O kim on mówi???(pół roku po podpisaniu umowy - ok 80 tysi. niezapłaconych faktur).

 

 

Butiki I like mówią au revoir-poradnik najemcy

przeliczeni

Gh jako miejsca pracy są passe. Stąd też dość rozpaczliwa próba zrekrutowania pracowników w gh.

rekrutacjaNa wybranych salonach najemca mógł-za zgodą-powiesić karteczkę, że szuka ludzi do pracy. Szkopuł w tym, że za bardzo nie ma z czego płacić. No i chętnych brak. Stąd też to zdjęcie ilustruje generalnie efekt.

rekrutacja2

Nie do śmiechu jednak biorcom kolejnej sieci, która schodzi głównie z retailovej sceny. A jeszcze nie dawno było tak.

 nowe

 

„Ponad 100 salonów Butik I Like! w całej Polsce – Twój może być kolejnym!

Jesteśmy polską firmą odzieżową, która nieprzerwanie od 2001 roku spełnia marzenia wszystkich kobiet i tworzy dla nich modne ubrania, akcesoria oraz obuwie. W naszym portfolio można wyróżnić trzy niezależne marki odzieżowe: Forever Pink – to casualowa odzież idealna do noszenia na co dzień, Rue Paris – to smartcasualowa linia kierowana zarówno do młodych kobiet, jak i dojrzałych pań, For Fitness You Can – to z kolei młoda marka oferująca odzież sportową i odzież typu homewear.

Obecnie poza sklepem internetowym www.eButik.pl posiadamy łącznie ponad 100 salonów stacjonarnych – zarówno własnych, jak i franczyzowych – zlokalizowanych na terenie całej Polski. W każdym z nich panie mogą bez problemu skompletować dla siebie garderobę niezależnie od okazji czy pory roku. Aktualne trendy, najwyższa jakość wykonania i rozsądna cena – to kluczowe aspekty, które od lat decydują o naszym sukcesie, zapewniając wierne grono Klientek i cały czas przyciągając nowych odbiorców.

Kogo szukamy?

Naszym Franczyzobiorcą może zostać przedsiębiorcza i dynamiczna osoba, która prowadzi działalność gospodarczą lub jest gotowa ją założyć. Warunkiem rozpoczęcia współpracy jest posiadanie odpowiedniego kapitału w celu przystosowania wybranego lokalu do standardów sieci sklepów Butik I Like! zgodnych z filozofią całej marki. Mile widziane jest doświadczenie w organizacji sprzedaży detalicznej odzieży.

Aktualności

Obecnie poszukujemy Franczyzobiorców w miastach: Gdańsk, Szczecin, Koszalin, Elbląg, Olsztyn, Białystok, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Warszawa, Lublin, Rzeszów, Tarnów, Kraków, Katowice, Wrocław oraz we wszystkich pozostałych lokalizacjach spełniających wymagania.

Gotowe projekty sklepów i promocyjne warunki współpracy
dla pierwszych 10 otwarć sklepów!

 

Jakie są główne korzyści naszego systemu franczyzowego?

 

   

Pełna i profesjonalna koordynacja procesu pozyskania lokalu dla sklepu Butik I Like!:

   

o    dobór optymalnej lokalizacji dla sklepu Butik I Like!,

o    negocjacje warunków finansowych umowy najmu
(czynsz, czas trwania umowy, inne),

o    pomoc w ocenie prawnej strony umowy najmu
(nasz dział prawny audytuje umowę najmu),

o    przygotowanie wstępnego projektu aranżacji wnętrza
i kosztorysu związanego z otwarciem sklepu Butik I Like!,

o    koordynację procesu budowy i adaptacji sklepu Butik I Like!.

   

Gwarancja pełnego zatowarowania sklepu:

   

o    brak opłat za towar (produkty są przekazywane w formie depozytu do sklepu Franczyzobiorcy),

o    zarządzanie towarem,

o    opiekę działu zatowarowania,

o    bezkosztowe dla Franczyzobiorcy dostawy oraz zwroty towaru.

   

Wsparcie w zarządzaniu sprzedażą:

   

o    ogólnopolskie cykliczne kampanie marketingowe,

o    materiały reklamowe i POS, np.: plakaty, wywieszki cenowe, naklejki, makiety, stojaki,

o    reklamę ogólnopolską i lokalną w Internecie, prasie, radiu
i telewizji,

o    materiały eksplotacyjno-reklamowe sygnowane logo marki,
np.: torby reklamowe, reklamówki,

o    podręcznik operacyjny, instrukcje i wskazówki związane
z prowadzeniem sklepu,

o    podręcznik VM, który opisuje metody eksponowania towaru,

o    pakiet szkoleń,

o    dedykowany dla każdego ze sklepów Butik I Like! system motywacyjny dla Personelu sklepu.

   

Wysoka prowizja uzależniona od ceny sprzedaży produktu:

   

o    zakres prowizji jest ustalany indywidualnie w zależności od wielkości miejscowości, wysokości inwestycji i kosztów działania sklepów w danej lokalizacji,

o    najlepsi mogą liczyć na prowizję nawet do 45%!

   

Bezpłatne korzystanie ze znaku towarowego Butik I Like!

 

Gdzie są otwierane salony Butik I Like!?

Odpowiedź na to pytanie jest składową wielu elementów. Szczególną wagę przywiązujemy do lokalizacji salonów Butik I Like!, co oznacza, że:

  • salony są otwieranew miejscowościach liczących co najmniej
    35 tys. mieszkańców
    ,
  • sklepy mieszczą się główniew centrach i galeriach handlowych oraz na najbardziej ruchliwych ulicach miasta,
  • w zależności od potencjału miasta i danej lokalizacji powierzchnia lokalu liczy
    50-150 m2
    ,
  • nie mniej ważne jest dla nas umiejscowienia sklepu Franczyzobiorcy od jego miejsca zamieszkania, nie dalej niż 70 km.

Jaki jest łączny koszt inwestycji?

Wyróżniamy dwie główne składowe wpływające na wysokość inwestycji:

  • koszt inwestycji związany z przystosowaniem lokalu i projektów budowlanych, który jest uzależniony od wymogów wynajmującego lokal handlowy,
  • koszt inwestycji związany z aranżacją sklepu (minimum 900 zł netto/m2),
    na który składa się zakup:
    • mebli i akcesoriów służących do sprzedaży,
    • systemu sprzedażowego i sprzętu IT,
    • oświetlenia,
    • systemu zabezpieczenia towaru,

Dodatkowo nasz system franczyzowy wyróżnia:

  • brak opłaty wstępnej,
  • brak opłaty bieżącej,
  • brak opłaty marketingowej.

Skontaktuj się z nami”

http://tfg.pl/franczyza

Tymczasem portal franchising.pl początkiem lipca poinformował o tym jak ten biznes się kończy. Ze 160 sklepów pozostało 20.

„Znana marka odzieżowa rezygnuje z franczyzy i przenosi się do internetu. Z franczyzobiorcami żegna się na sali sądowej…

Do redakcji Franchising.pl zgłaszają się byli franczyzobiorcy opisujący swoje negatywne doświadczenia ze współpracy z odzieżowym konceptem Butik I Like. Ich zdaniem właściciel marki utrudniał im prowadzenie biznesu zwlekając z wymianą kolekcji w sklepach, a gdy chcieli zakończyć działalność w sieci, odmawiał zwrotu kaucji. Franczyzodawca twierdzi, że franczyzobiorcy sami wpędzili się w kłopoty, bo nie angażowali się w prowadzenie biznesu. Teraz próbuje odzyskać swoje należności na drodze sądowej. Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się konfliktowi.

http://franchising.pl/artykul/10301/byly-licencje-sa-pozwy/

W ramach uzupełnienia wkradła się drobna nieścisłość. Nie wstrzymano sprzedaży franczyzy w 2013 roku. Dwa lata temu poinformował o tym portal dlahandlu.pl

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/butik-otworzy-w-br-15-sklepow-i-szuka-nowych-franczyzobiorcow,40983.html

W minionym roku temat trafił na bloga i fakt likwidacji 40 sklepów został tu opisany. Właściciel otwarcie rozmawiał o zamknięciach, a jednocześnie szły kolejne otwarcia. Ze strony internetowej wynika, że i dziś-można wejść w ten biznes i otworzyć kolejny butik.

Pozostawiając tę sieć Czytelniczka nadesłała zdjęcia  z gh w Budapeszcie, gdzie lokale wynajęto rybom-czyli Tropikarium.

rekin

rekin2

Przypomnę, że w Kijowie (opisywana już ciekawostka) w gh też jest oceanarium. Magnes-zresztą mega atrakcyjny. W innym budynku w Kijowie  jest całoroczne lodowisko, jeszcze w innym basen.

Nic to jednak z tym co zrobiono w Medellin (Kolumbia). Festiwal kwiatów przyciąga ludzi.

ogrod

Festiwal Kwiatów.

https://www.youtube.com/watch?v=9WwVeZR-mDw 

 

 

Jak odróżnić newsa od fucka?-poradnik najemcy

przeliczeni

Death mall w Sosnowcu zostanie wyburzony. Nie można wykluczyć, że po wycięciu rynku lokalnego ten podniesie się z kolan. Po kilku miesiącach stagnacji odzywają się kolejni galernicy z różnych regionów kraju. Uwikłani. Znani, mniej znani, z jednym albo kilkudziesięcioma punktami.

W Polsce jeszcze poczekamy na kolejne upadki, skrzętnie skrywane długi w blasku iwętów na razie jeszcze robią wrażenie. W szczególności warto zwrócić uwagę na tzw. powiększenie (remodeling). Pozornie powiększenie jest sygnałem, że jest dobrze. Wchodząc jednak od środka to mus, a nie chęć. Dawca daje sygnał, albo się powiększysz i odrobisz dług, albo wejdzie nowy w Twoje miejsce a Ty będziesz robił na dług.  Na do widzenia dojdzie kara tak żeby było co robić na kolejne lata.

Stąd te powiększenia, asortymentu i „zmieniamy się dla Ciebie” ma podnieść obroty i zapewnić retailovy byt-najczęściej na kolejnych kilka lat.

Jak wygląda struktura zadłużonych w gh?

Ok. 60 procent najemców powolutku tonie, co sprytniejsi potrafią się wywinąć. O chętnych coraz trudniej. Czynsze spadają. Nie wszędzie, ale spadają. Firmy komercjalizujące robią co mogą-niemniej jednak jedna z gliwickich gh nie zamieszcza już nawet mapek najemców na stronie. Więcej pustych niż pełnych. Budynek dogorywa. Jak padnie to o tym napiszę. Ciekawe który szybciej-czy ten z Krakowa czy z Gliwic. Mniejsza o to dziś.

Jak i o to, że gdzieś w Polsce, już 75% budynku zostało skomercjalizowane i na m.in. Las Ramblas 11 milionów turystów rocznie odwiedza Barcelonę (tak informują media). Nic to. Do Poznania w kilka miesięcy przyjechało 10 milionów (do Posnanii). Okrągły jubileusz.

I takie fuck newsy idą w fejsbukowy eter w roku 2017. Jest nadzieja, że media tego nie przedrukują. Kto poznał Barcelonę wie, jak wygląda Las Ramblas i co to za miasto. Wg Wikipedii w Barcelonie mieszka blisko 1mln 600.000 ludzi. W Poznaniu nie całe 560.000. 11 milionów turystów w Barcelonie milion siedemset tysięcy w Poznaniu.

http://www.xn--pozna-07a.pl/mim/s8a/raporty-i-analizy,doc,111/ruch-turystyczny-przyjazdowy-krajowy-i-zagraniczny-oraz-wykorzystanie-bazy-konferencyjnej-poznania-i-aglomeracji,50857.html

Janusze jednak policzyli, że milion więcej ludzi w kilka miesięcy przyjechało do gh- niż do Barcy rocznie. To mniej więcej tak jakby obstawić, że Lech Poznań  w LM do przerwy strzeli na Camp Nou cztery, a po przerwie trzy dorzuci.

W Bielsku Białej –to nowa osobliwość-ochroniarze dostali nakaz nie wchodzenia do budynku wejściami służbowymi (tymi bez liczników). Mają wchodzić i wychodzić przez drzwi dla klientów. Mają nabijać piki czyli frekwencję. Taki prikaz. Przyzwyczajenia spacerowe muszą zmienić.

Tymczasem w  ojczyźnie systemu TV CBS opublikowała newsa. Warto-nawet nie znając języka zobaczyć obrazki. Retailova wycieczka.

fot

https://www.aol.com/article/finance/2017/06/05/heres-what-could-happen-to-americas-hundreds-of-dead-malls/22126808/?a_dgi=aolshare_twitter

fot.Reuters/Suzanne Plunkett

wniosek: spróbuj odróżnić newsa od fucka.

P.S. Pozdrowienia dla znajomych z Parczewa)))

 

© Przeliczeni
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci